آنچه لازم است در مورد عروس هلندی گل باقالی یا مرواریدی بدانید!!!

آنچه لازم است در مورد عروس هلندی گل باقالی یا مرواریدی بدانید!!!
معرفی انواع عروس هلندی گل باقالی (مرواریدی) + تشخیص نر و ماده عروس هلندی گل باقالی، نحوه نگهداری (آب، غذا و قفس)، تعیین رفتار و شخصیت به همراه اسم نر و ماده

عروس هلندی گل باقالی یا مرواریدی از پرندگان زینتی پرطرفداری است که از عروس هلندی های خاکستری پرورش یافته اند. این پرنده ها در طبیعت دیده نمی شوند زیرا توسط پرورش دهندگان توسعه یافته اند. دلیل محبوبیت عروس هلندی گل باقالی رنگ و الگوی مرواریدی روی بدن او می باشد. عروس هلندی مرواریدی علاقه بسیاری به تعامل با انسان ها دارد و پس از گذر مدتی کوتاه، وابستگی زیادی به شما پیدا خواهد کرد. نگهداری از این پرنده زیبا و خاص، نیازمند دانش و اطلاعات کافی در مورد نیازهای اساسی او همچون غذای مقوی و آب است که در این مقاله به طور کامل آنها را بیان کرده و همچنین نکات ضروری هنگام خرید عروس هلندی گل باقالی را توضیح داده ایم.

ویژگی های ظاهری عروس هلندی مرواریدی

ظاهر عروس هلندی مرواریدی

اندازه (سایز)

از سر تا دم، بین 30 تا 35 سانتی متر

وزن

بین 80 تا 90 گرم

این پرندگان زینتی زیبا، ظاهری دلربا و خاص دارند و در واقع لکه های زرد و سفیدی که روی پرهای عروس هلندی گل باقالی نمایان می باشد، او را منحصر به فرد کرده است. الگوی مرواریدی غالبا در ماده دیده می شود در حالی که در نرها الگوی مرواریدی معمولا محدود است یا اصلا وجود ندارد. مشاهده مرواریدها پس از بالغ شدن و پوست اندازی بهتر قابل رویت است.

علاوه بر این، آنها یک تاج در بالای سر خود دارند که با تغییر خلق و خوی، می توانند آن را بالا و پایین بیاورند.

رنگ های عروس هلندی گل باقالی

عروس هلندی گلباقالی

رنگ های خاکستری فقط برای گونه هایی است که در طبیعت هستند. با پرورش مداوم، در حال حاضر چندین الگوی رنگی برای آنها وجود دارد. اکنون می خواهیم رنگ هایی که برای عروس هلندی گل باقالی قابل مشاهده است را بررسی کنیم:

خاکستری

این نوع عروس هلندی های مرواریدی دارای بدنی خاکستری بوده و نوارهای سفید رنگ در بال با یک تاج زرد روی سرشان نمایان است. عروس هلندی ماده جوان و نابالغ که اولین پوست اندازی خود را سپری نکرده است، دارای گونه های نارنجی و صورت خاکستری و کمی زرد می باشد.

زرد- سفید

این جهش که Lutino Cockatiel نام دارد، پرنده ای به رنگ زرد- سفید با گونه های نارنجی و چشم های قرمز نشان داده می شود. از ویژگی های بارز این نژاد لکه های طاسی در پشت تاج است.

ابلق

در این نوع عروس هلندی مرواریدی، رنگ سفید یا سایه های زرد جایگزین رنگ خاکستری شده است. آنها به دلیل ترکیب رنگی خیره کننده، محبوبیت زیادی دارند.

دارچینی

در این نوع پرنده، رنگ قهوه ای دارچینی جایگزین نواحی خاکستری شده است و پرها ترکیبی از خاکستری، قهوه ای و برنزه می باشد.

نقره ای

انواع تناژهای رنگ نقره در این عروس هلندی ها کاملا مشهود است. پرهای خاکستری تیره با چشمان قهوه ای یا سیاه و پرهای خاکستری آبی روشن با چشمان قرمز در آنها قابل رویت می باشد.

تشخیص نر و ماده عروس هلندی گل باقالی

اگر قصد تعیین جنسیت عروس هلندی گل باقالی را دارید، ممکن است در نگاه اول سخت به نظر برسد زیرا از لحاظ بصری نر و ماده مشابه هم هستند. زمانی که این پرنده نابالغ است، تعیین جنسیت حتی برای پرورش دهنگان سخت است اما پس از اولین پوست اندازی که معمولا پس از شش ماه رخ می دهد، الگوی عروس هلندی مرواریدی بهتر مشخص می شود.

یک روشی که در تشخیص جنسیت عروس هلندی مرسوم و قطعی تر است، به وسیله استخوان لگن او می باشد. عروس هلندی مرواریدی ماده به دلیل تخم گذاری لگن پهن تری نسبت به عروس هلندی گل باقالی نر دارد. البته این روش بهتر است توسط افراد متخصص صورت گیرد تا موجب ترس و آسیب مفصلی به عروس گل باقالی شما نشود.

ویژگی های شخصیتی و رفتاری عروس هلندی مرواریدی

شخصیت عروس هلندی مرواریدی

این پرنده های دوست داشتنی به اجتماعی بودن معروف هستند و علاقه بسیاری به برقراری ارتباط دوستانه با انسان ها به خصوص صاحب خود را دارند. عروس هلندی گل باقالی فوق العاده مهربان است و اگر در طول برای کاری به بیرون از منزل رفته باشید پس از برگشت، از دیدن شما بسیار خوشحال خواهد شد.

به عنوان یک نژاد عروس هلندی قابل آموزش، آنها پرندگانی با نشاط هستند که اغلب، در حال سوت زدن می باشند. عروس هلندی گلباقالی می تواند ترفندهایی مانند صدای شما یا صداهایی که از تلویزیون می شنود را تقلید کند که البته عروس هلندی گل باقالی نر توانایی بهتری در تقلید صدا دارد. آنها از طوطی ها ساکت ترند پس اگر تمایل به داشتن یک پرنده سخنگوی کم حرف دارید، عروس هلندی مرواریدی انتخاب خوبی است.

نکته بسیار مهم این است که حتی اگر خطایی از سمت او سر زد، شما نباید او را سرزنش کنید زیرا قطعا یک روزی در مقابل دوستانتان شما را خجالت زده خواهد کرد! بنابراین در رفتار خود دقت زیادی داشته باشید.

از لوازم تزئینی حیوانات خانگی همچون توپ برای او تهیه کنید زیرا بدن او نیازمند ورزش های روزانه می باشد که با بازی کردن این نیاز در او برطرف می شود. همچنین هنگامی که برای بازی کردن با او وقت بگذارید، آن وقت خواهید دید که به دوست و همراه شما تبدیل شده است. در حین بازی و پرواز گاها می توانید جنسیت عروس خود را حدس بزنید! عروس هلندی مرواریدی نر هنگام پرواز، بال های خود را کمی بلند تر می کند و سینه خود را به سمت بیرون هل می دهند.

نحوه نگهداری از عروس هلندی گل باقالی

نگهداری عروس هلندی گل باقالی

مراقبت و پرورش عروس هلندی مرواریدی نیازمند یک محیط امن و با آرامش است که برای ایجاد رفاه او الزامی است. در اینجا به چندین موارد مهم در این خصوص اشاره کرده ایم که عبارتند از:

قفس

هنگام فراهم کردن قفس مورد نیاز عروس هلندی گل باقالی باید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا فضا برای جا به جایی، پرواز و بازی کردن داشته باشد. در داخل قفس باید اسباب بازی و وسیله بازی قرار داده شود تا منجر به چالش کشیدن جسم و ذهن او شود. قفس باید دارای میله های افقی باشد تا گل باقالی بتواند توسط آن بالا برود و بال های خود را ورزش دهد. از قرار دادن وسیله های تیز که منجر به زخمی شدن او می شود اجتناب کنید.

در قفس عروس هلندی مرواریدی یک ظرف برای غذا و یک ظرف برای آب قرار دهید و ترجیحا در دسترس او باشد که هر زمان نیاز به آب و غذا داشت از آنها مصرف کند. در ضمن آبی که در اختیار او قرار می دهید حتما آب بهداشتی و بدون آلودگی باشد تا منجر به بیماری او نشود.

غذا

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامتی عروس هلندی مرواریدی بسیار ضروری است. غذای عروس هلندی باید سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها باشد. میوه ها و سبزیجات مانند سیب، کرفس، هویج و سیب زمینی پخته شده و همچنین تخمه آفتابگردان، ذرت و جو دو سرپرک از جمله مواد غذایی مفید و مقوی عروس هلندی گل باقالی محسوب می شود.

توجه داشته باشید برخی غذاها برای عروس هلندی گل باقالی جزو غذاهای ممنوعه و سمی هستند که در این مقاله " معرفی 21 غذای ممنوعه برای عروس هلندی" به طور کامل و جامع نام برده شده تا شما از در دسترس قرار دادن آن برای پرنده خود بپرهیزید.

آموزش و اجتماعی شدن

عروس هلندی مرواریدی ذاتا اجتماعی است بنابراین گذراندن وقت با او ضروری است. آنها هنگامی که با انسان ها تعامل دارند، بهتر رشد می کنند. به طور منظم برای ورزش و بازی در خارج قفس وقت بگذارید و به آنها اجازه پرواز در محیط خانه بدهید. برای ایجاد پیوندی عمیق تر بین خود و پرنده در طول روز با آرامی صحبت کنید. به او اجازه دهید روی شانه شما بنشیند و شروع به نوازش کنید.

نظافت

نظافت منظم به حفظ سلامت و ظاهر عروس هلندی گل باقالی شما کمک می کند. برای جلوگیری از رشد بیش از حد ناخن، آنها را کوتاه کنید. وضعیت پرها را کنترل کنید و در صورت وجود آسیب دیدگی یا شکستگی در پرها، به آنها رسیدگی کنید. استفاده از قیچی بدون آموزش دیدن خودداری کنید و در صورتی که توانایی انجام این کارها را ندارید بهتر است به دامپزشک پرندگان بسپارید.

وضعیت جسمانی

عروس هلندی مرواریدی شما باید به طور منظم توسط دامپزشک پرندگان معاینه شود. برای جلوگیری از مشکلات سلامتی، پرنده باید واکسیناسیون های ضروری را انجام دهد. شما به عنوان صاحب عروس هلندی گل باقالی باید به تمام رفتارها و ظاهر او توجه کنید زیرا کم اشتهایی یا تغییرات ظاهری می توانند بیانگر بیماری در او باشد و در این شرایط سریعا به دامپزشک مراجعه کنید تا مشکل برطرف گردد.

تخم گذاری در عروس هلندی گل باقالی

تعیین جنسیت عروس هلندی گل باقالی

هنگامی که عروس هلندی مرواریدی ماده تخم گذاری می کند حدودا 18 تا 21 روز طول می کشد. در طول این مدت درجه حرارت و رطوبت اتاق را باید ثابت نگه دارید. اگر امکان جوجه کشی طبیعی وجود دارد از دستگاه جوجه کشی برای رسیدن به نتایج مطلوب تر استفاده کنید زیرا رطوبت و دما دو عامل مهم برای موفقیت آمیز شدن این فرآیند است.

روش دستگاه جوجه کشی بدون برق، روشی آسان برای کسانی است که قصد جوجه کشی در منزل را دارند زیرا امکانات خاصی جهت فراهم کردن شرایط جوجه کشی نداشته و در نهایت به تولد موفق آمیز جوجه عروس هلندی گل باقالی منجر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: نشانه های تخم گذاری در عروس هلندی چیست؟

نکات هنگام خرید عروس هلندی مرواریدی

عروس گل باقالی

عروس هلندی گل باقالی که یکی از نژادهای عروس هلندی بوده دارای ظاهری خاص و منحصر به فرد است اما انتخاب او نیازمند یکسری نکات ضروری است که عبارتند از:

  • از جفت های سالم انتخاب کنید.
  • پرنده ای را انتخاب کنید که الگوی مرواریدی منظم تری داشته و بدن قوی تری دارد.
  • مطمئن شوید که مشکلات ژنتیکی نداشته باشد.
  • از جعبه یا کارتن بزرگ و تمیز برای انتقال او به منزل استفاده کنید.

سخن آخر

به طور کلی دلیل محبوبیت عروس هلندی گل باقالی ظاهر خاص و منحصر به فرد او می باشد که هر انسانی را وسوسه می کند تا از او مراقبت و نگهداری کند. بهتر است برای اینکه پرنده شما دچار افسردگی نشود از یک جفت عروس هلندی مرواریدی نگهداری کنید و قفس هم به اندازه کافی بزرگ باشد تا آنها بتوانند به راحتی بازی کنند و همچنین برای تخم گذاری فضای کافی وجود داشته باشد.

سوالات متداول

چگونه به جوجه تازه متولد شده عروس هلندی گل باقالی که دور از مادرش است غذا بدهیم؟

برای آنها از سرلاک مخصوص پرندگان استفاده کنید که اصطلاحا به این جوجه ها، "جوجه سرلاکی" گفته می شود.

عروس هلندی گل باقالی نر بهتر است یا ماده؟

عروس هلندی نر توانایی آواز خواندن بیشتری نسبت به عروس هلندی ماده دارد اما ماده الگوی مرواریدی زیباتری دارد.

چه اسم هایی برای عروس هلندی گل باقالی مناسب است؟

ماده: گل پری، آنجلا، مونس، گلی و بلوط و نر: ویکی، آنجل، پیکا و میشا


کد مطلب : 1492
آنچه لازم است در مورد عروس هلندی گل باقالی یا مرواریدی بدانید!!!

مطالب آموزشی

ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
 آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
شیوه ثبت غرفه  در رایانه
شیوه ثبت غرفه در رایانه
 آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
 آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه
آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه

سایر مقالات

چگونه در خانه بلدرچین پرورش دهیم؟ نکات کلیدی و اصول اولیه
چگونه در خانه بلدرچین پرورش دهیم؟ نکات کلیدی و اصول اولیه
سگ نگهبان: همه آنچه باید درباره تربیت و آموزش بدانید!!
سگ نگهبان: همه آنچه باید درباره تربیت و آموزش بدانید!!
آنچه در مورد پودر جوجه لازم است بدانید!!!
آنچه در مورد پودر جوجه لازم است بدانید!!!
انواع نژاد سگ شیتزو چیست؟ معرفی 8 نوع نژاد سگ پاکوتاه شیتزو
انواع نژاد سگ شیتزو چیست؟ معرفی 8 نوع نژاد سگ پاکوتاه شیتزو
راهنمای جامع نگهداری سگ ساموید (از نگهداری تا نکات تغذیه)
راهنمای جامع نگهداری سگ ساموید (از نگهداری تا نکات تغذیه)
بهترین غذای سگ شیتزو چیست؟ + لیست غذای خانگی برای سگ شیتزو
بهترین غذای سگ شیتزو چیست؟ + لیست غذای خانگی برای سگ شیتزو
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک
همه چیز درباره نگهداری سگ شیتزو
همه چیز درباره نگهداری سگ شیتزو
تغذیه سگ پامرانین: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
تغذیه سگ پامرانین: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
چگونه سگ پامرانین خود را تربیت کنیم: نکات و ترفندها
چگونه سگ پامرانین خود را تربیت کنیم: نکات و ترفندها

سایر اخبار

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
 ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آرشیو مطالب