معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک

معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک و خانگی (پامرانین، شیتزو، کاتن دتویلیر، بیور تریر، بیچون فرایز و ...) + راهنمای انتخاب بهترین نژاد سگ آپارتمانی

زندگی در آپارتمان چالش های زیادی را برای صاحبان سگ ها ایجاد می کند. آپارتمان ها معمولا فضای زیادی را برای پرسه زدن سگ ها فراهم نمی کنند و همچنین دسترسی به محیط هایی مانند حیاط امکان پذیر نیست و این موضوع می تواند در نگهداری از سگ چالش برانگیز باشد و البته نمی تواند جلوی علاقه شما را بگیرد و قطعا راهکاری برای آن وجود دارد. برخی از نژادهای سگ وجود دارند که با زندگی در آپارتمان سازگاری خوبی دارند. سگ هایی که با زندگی در آپارتمان سازگاری دارند معمولا کوچک هستند و انرژی کمتری دارند. انتخاب نژاد مناسب به شما کمک می کند تا سگی را به منزل بیاورید که راحت در فضای آپارتمان رشد کند.

چرا انتخاب سگ مناسب برای زندگی آپارتمانی مهم است؟

آپارتمان نشینی برای انسان ها سخت است چه برسد به دوست چهار پای ما! زندگی در آپارتمان برای برخی از سگ ها مانند امریکن بولی ها که روزانه نیاز بالایی به ورزش و فعالیت بدنی دارند، کمی چالش برانگیز بوده و ممکن است احساس راحتی نکنند و در نتیجه با رفتارهای عجیب و غریب، بی قراری خود را نشان دهند.

نژادهایی که آرام هستند نسبت به نژادهای سگ نگهبان راحت تر خود را با شرایط زندگی آپارتمانی وفق می دهند. از طرفی سگ هایی که پر سر و صدا هستند منجر به اعتراض همسسایگان می شوند. این ها مواردی هستند که اهمیت انتخاب نژاد مناسب سگ آپارتمانی را برای ما مشخص می کند.

بیچون فرایز (Bichon Frize)

سگ آپارتمانی بیچون فرایز

یک سگ کوچک با وزن بین 5 تا 8 کیلوگرم و قدی بین 22 تا 30 سانتی متری باشد. سگ بیچون فرایز یک نژاد شاد است و علاقه زیادی به برقراری ارتباط دوستانه با انسان ها دارد. برای خانواده هایی که دارای فرزند کوچک هستند بسیار مناسب است. سگ بیچون فرایز انرژی بالایی ندارد در نتیجه روزانه یک بار قدم زدن در پارک برای او کفایت می کند. این سگ مهربان همیشه به دنبال به دست آوردن رضایت صاحب خود می باشد و این ویژگی ها، او را تبدیل به یکی از نژادهای برتر آپارتمانی کرده است.

کینگ چارلز کاوالیر اسپانیل (King Charles Cavalier Spaniel)

سگ آپارتمانی کینگ چالز کاوالیر اسپانیل

این سگ ها معمولا پیوند عمیقی با خانواده خود برقرار می کنند. سگ کاوالیر اسپانیل برای کسانی که در طول روز زمان زیادی را خارج خانه هستند، مناسب می باشد زیرا به راحتی از پس خود بر می آیند و آموزش آنها آسان است. یک فضای کوچک برای زندگی کردن این سگ کافی است.

مالتیز (Maltese)

سگ آپارتمانی مالتیز

این سگ بامزه کمتر از 4.5 کیلوگرم وزن داشته و فقط بین 20 تا 25 سانتی متر قد دارد. مالتیز یکی از محبوب ترین سگ های آپارتمانی است که بسیار باهوش، بازیگوش، مهربان و سازگار هستند و در فضاهای کوچک به راحتی زندگی می کنند. سگ مالتیز بسیار آرام است و می خواهد در مرکز توجه قرار گیرد. سطح انرژی پایین، آموزش پذیری و خلق و خوی ملایم آنها را برای زندگی در آپارتمان مناسب می کند.

در طول روز حتما باید زمان کافی را به آنها اختصاص دهید زیرا از تنها ماندن اصلا خوششان نمی آید!

پودل مینیاتوری (Miniature Poodle)

سگ آپارتمانی نژاد پودل مینیاتوری

پودل مینیاتوری بسیار کوچک تر از پودل استاندارد است و قد آن بین 27 و 38 سانتی متر می باشد و وزنی بین 7 تا 8 کیلوگرم دارد. آنها سگ های باهوش، اجتماعی و بازیگوش هستند که عاشق گذراندن وقت با انسان ها می باشند. پودل مینیاتوری برای قرار گرفتن در لیست سگ های آپارتمانی انتخاب خوبی است.

پکنیز (Pekingese)

سگ آپارتمانی نژاد پکنیز

پکنیزها سگ های بسیار مستقلی هستند که تربیت آنها نسبت به بسیاری از نژادهای دیگر دشوارتر است اما به هر حال اندازه کوچک و نیاز کم به ورزش آنها را برای زندگی آپارتمانی مناسب می کند. اگر صاحب یک پکنیز هستید، لازم است به او توجه کنید و کت کرکی او را مرتب نظافت کنید. آموزش به پکنیزها کمی سخت است زیرا فکر و عقیده مستقل خود را دارند و ممکن است هنگام آموزش با چالش مواجه شوید.

هاوانیز (Havanese)

سگ آپارتمانی نژاد هاوانیز

هاوانیز یک نژاد کوچک بامزه است که وزنی بین 5/3 تا 6 کیلوگرم دارد و قد او بین 22 تا 30 سانتی متر است. این سگ مهربان و بازیگوش به سرعت چیزهای جدید را یاد می گیرد. او به سرعت با محیط زندگی جدید سازگاری پیدا می کند و علاقه زیادی به در آغوش کشیدن دارد. سگ هاوانیز به ندرت پارس می کند در نتیجه در صورت زندگی در آپارتمان، مشکل ساز نخواهد شد. کت او نیاز روزانه به نظافت دارد.

پاگ (Pug)

سگ آپارتمانی نژآد پاگ

پاگ ها انتخاب خوبی به عنوان سگ آپارتمانی است البته تا زمانی که به او محبت و توجه کنید! آنها اغلب پارس نمی کنند اما تنها موضوعی که لازم به بیان است، ریزش زیاد خزهای او می باشد. به خصوص در فصل بهار و تابستان نیاز بیشتری به نظافت دارد. در صورت کنار آمدن با این موضوع، سگ پاگ می تواند بهترین نژاد سگ برای زندگی در آپارتمان باشد.

شیتزو (Shih Tzu)

سگ آپارتمانی نژاد شیتزو

سگ شیتزو یک نژاد سگ کوچک پر جنب و جوش با خلق و خوی مهربان است. کوچک بودن اندازه و سایز سگ شیتزو نیاز کم او را به فضای بزرگ مشخص می کند. شیتزو کم تر از 6 کیلوگرم وزن دارد و بین 22 تا 30 سانتی متر قد دارد. مهربانی و سرزنده بودن او خود را در دل مردم جا کرده است و به سرعت با نام خود آشنا می شود کافی است یکبار اسم سگ را به زبان بیاورید تا برای همیشه متوجه نام خود شود. شیتزو به عنوان یکی از سگ های آپارتمانی مناسب محسوب می شود.

باست هوند (Basset Hound)

سگ آپارتمانی نژاد باست هوند

سگ باست هوند به طور قابل توجهی بزرگتر از بسیاری از نژادهای موجود در لیست است. وزن آن بین 18 تا 30 کیلوگرم است. سگ های باست به گوش های بلندشان معروف هستند. عاشق بازی هایی هستند که از بینی خود استفاده کنند پس فعالیت هایی که با بو کشیدن همراه است، یک راه عالی برای سرگرم کردن آنهاست. باید در نظر داشته باشید که سگ باست هوند پارس می کند و صدای بلندی هم دارد پس اگر آپارتمان شما کوچک است، انتخاب خوبی نمی باشد.

بوستون تریر (Boston Terrier)

سگ آپارتمانی نژاد بوستون تریر

بوستون تریر یک نژاد سگ پرانرژی و بازیگوش با قد متوسط بین 25 تا 43 سانتی متر و وزنی بین 5/4 تا 11 کیلوگرم است. آنها به سرعت خود را با زندگی در شرایط آپارتمانی وفق می دهند. این نژاد سگ کوچک با خلق و خوی بازیگوش یک انتخاب عالی برای شهرنشینان است. در طول روز به ورزش نیاز دارد پس یک پیاده روی در پارک باید در لیست برنامه روزانه سگ بوستون تریر قرار گیرد.

چی هواهوا (Chihuahua)

سگ آپارتمانی نژاد چی هوا هوا

یکی از کوچکترین نژادهای سگ آپارتمانی، چی هواهوا است. آنها کمتر از 25 سانتی متر قد و 3 کیلوگرم وزن دارند به طوری که حتی یک آپارتمان نقلی، فضای کافی را برای زندگی فراهم می کند. علاقه بسیاری برای جلب توجه دارند و به راحتی با صاحب خود ارتباط برقرار می کنند. چی هواهوا با پارس کردن اعتراض خود را نشان می دهد ولی در کل، انتخاب مناسبی به عنوان سگ آپارتمانی می باشد.

یورکشایر تریر (Yorkshire Terrier)

سگ آپارتمانی نژاد یورکشایر تریر

در بسیاری از نقاط جهان، سگ های یورکشایر جزو سگ های محبوب محسوب می شوند. آنها سگ های شجاعی هستند و برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند، همراه خوبی می شوند. وجود اینکه جثه کوچکی دارند اما روزانه به ورزش نیاز دارند در نتیجه پیاده روی در خیابان و پارک جزو ملزومات برنامه روازنه سگ های یورکشایر به شمار می آید. این سگ ها، تمایل زیادی به پارس کردن دارند پس نگهداری از آنها در آپارتمان های کوچک کمی مشکل ساز می شود.

بولداگ (Bulldog)

سگ آپارتمانی نژاد بولداگ

یک سگ نرم و چاق که علاقه زیادی به در آغوش کشیدن دارد. بولداگ ها به خروپف کردن و خرخر کردن معروف هستند و دلیل آن هم پوزه کوچک بولداگ ها است که مشکلات تنفسی ایجاد می کند. آنها علیرغم اینکه انرژی کمی دارند اما به ورزش کردن روزانه احتیاج دارند. قدم زدن در خیابان ها برای آنها کفایت می کند زیرا زود خسته می شوند. بولداگ یک سگ عالی برای آپارتمان نشینان است و بسیار کم هزینه می باشد.

بولداگ فرانسوی (French Bulldog)

سگ آپارتمانی نژاد بولداگ فرانسوی

بولداگ های فرانسوی سگ های کوچک، ساکت و خوش برخوردی هستند و این ویژگی ها به تنهایی آنها را برای زندگی در فضای کوچک مناسب می کند. بولداگ های فرانسوی بازیگوش هستند اما نیاز زیادی به ورزش ندارند و پیاده روی روازنه 30 دقیقه برای آنها کافی است. با اینکه شخصیت آرامی دارند اما گاها ممکن است با باز و بسته شدن ناگهانی در شروع به پارس کردن کنند. باید فضایی که پر از آرامش است برای بولداگ های فرانسوی فراهم شود.

شیبا اینو (Shiba Ino)

سگ آپارتمانی نژاد شیبااینو

شیبا اینو یکی از سگ های ملی ژاپن است. آنها جثه متوسطی داشته و روزانه به ورزش نیاز دارند زیرا سطح انرژی بالای آنها فقط ورزش کردن را می طلبد و در غیر این صورت، رفتارهای مخربی را از خود نشان می دهند. شیبا اینو یک نژاد بسیار آرام است که به ندرت پارس می کند. شیبا اینو یک سگ محبوب خانگی محسوب می شود.

ویپت (Whippet)

سگ آپارتمانی نژاد ویپت

ویپت یک نژاد پرانرژی است که می تواند برای زندگی آپارتمان نشینی مناسب باشد البته اگر به اندازه کافی ورزش کند. صاحبان این نژاد باید حداقل دو بار در روز آنها را برای پیاده روی به بیرون ببرند. ویپت ها اگر کم ورزش کنند، رفتارهای مخربی از خود نشان می دهند. این سگ ها بسیار باهوش و مهربان هستند. ریزش خز کمی دارند و به ندرت پارس می کنند و بسیار آموزش پذیر هستند در نتیجه اینها دلایلی است که نگهداری از سگ های آپارتمانی را برای ما مشخص می کند.

اسکیموی آمریکایی (American Eskimo Dog)

سگ آپارتمانی نژاد اسکیموی آمریکایی

یکی از انواع سگ های آپارتمانی کوچک، اسکیموی آمریکایی است. آنها وزنشان بین 9 تا 13 کیلوگرم می باشد و قدشان حدودا 25 سانتی متر است. سگ های اسکیمو نیاز بسیار زیادی به تحرک و ورزش دارند. ریزش موی زیادی دارند و باید به طور منظم، برس کشیده شود. این سگ های بامزه به راحتی می توانند در فضای آپارتمانی زندگی کنند.

گری هوند (Grey Hound)

سگ آپارتمانی نژاد گری هوند

سریع ترین سگ جهان، گری هوند است. آنها عاشق دویدن هستند اما نیاز به ورزش ندارند! پیاده روی روزانه 30 دقیقه و گاها دویدن در پارک برای آنها کفایت می کند تا شادی و سلامتی خود را حفظ کنند. نیاز کم به ورزش، شخصیت سازگار، ریزش کم مو و آموزش پذیری باعث می شود تا در لیست بهترین نژاد سگ های آپارتمانی قرار گیرد. نسبت به سایر سگ های آپارتمانی قد و وزن بیشتری دارند. قد سگ های گری هوند بین 66 تا 76 سانتی متر است و وزنشان بین 30 تا 38 کیلوگرم می باشد. اگر فضای آپارتمان بزرگ باشد، این سگ می تواند به عضوی مهربان و دوست داشتنی در خانواده تبدیل شود.

بیور تریر (Biewer Terrier)

سگ آپارتمانی نژاد بیور تریر

بیور تریر به خلق و خوی آرام معروف است و بسیار سبک می باشد به طوری که با یک دست می توانید به راحتی او را بلند کنید! وزن او بین 5/1 بین 5/3 کیلوگرم می باشد. آنها بسیار بازیگوش هستند و در نتیجه همراه خوبی برای شما خواهد شد.

مطالعه بیشتر: گیاهان سمی و کشنده برای سگ ها را بشناسید!

تریر بی موی آمریکایی (American Hairless Terrier)

سگ آپارتمانی نژاد تریر بی موی آمریکایی

تریر بی موی آمریکایی از ارتباط با انسان ها لذت می برد. ریزش موی خیلی کمی دارد و انرژی متوسطی دارد در نتیجه تحرک و پیاده روی روزانه سلامتی او را حفظ می کند. به سختی با حیوانات دیگر می توانند ارتباط برقرار کنند اما شرایط نگهداری آسان، او را به یکی از محبوب ترین سگ های آپارتمانی تبدیل کرده است.

باربت (Barbet)

سگ آپارتمانی نژاد باربت

یکی دیگر از سگ های کوچک آپارتمانی، باربت است. بسیار ساده و مهربان هستند و آموزش دادن به آنها کار سختی نیست. ریزش موی کمی دارند اما به هر حال نیاز به نظافت روزانه دارند. اگر می خواهید یک همراه وفادار برای خود داشته باشید، باربت انتخاب خوبی است.

باسنجی (Basenji)

سگ آپارتمانی نژاد باسنجی

باسنجی ها، سگ های خانگی کوچکی هستند و نیاز به صاحبی دارند که وقت کافی برای آنها اختصاص دهد. توجه و محبت کند و به او آموزش های لازم را بدهد. باسنجی ها اصلا توانایی برقراری ارتباط خوب با سایر حیوانات خانگی ندارند در نتیجه صرفا از آنها باید مراقبت کنید. این سگ ها علاقه زیادی به بازی کردن و تخلیه انرژی خود دارند.

پامرانین (Pomeranian)

سگ آپارتمانی نژاد پامرانین

قطعا سگ پامرانین در صدر لیست سگ های آپارتمانی قرار می گیرد که بسیار محبوب است. آنها از ملاقات با افراد جدید بسیار لذت می برند و بازی کردن یکی از فعالیت های محبوب آنها است. پس تهیه لوازم بازی برای سگ های پامرانین فراموش نشود! تربیت سگ پامرانین کار سختی نیست زیرا آنها بسیار باهوش هستند و به راحتی آموزش می پذیرند. اندازه کوچک پامرانین ها، آنها را برای زندگی در آپارتمان مناسب کرده است.

مطالعه بیشتر: تغذیه سگ پامرانین: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

چاینیز کرستد (Chinese Crested)

سگ آپارتمانی نژاد چاینیز کرستد

سگ چاینیز کرستد به دلیل پوشش خاص و هوش بالا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. آنها بسیار وفادار به صاحب خود هستند حتی اغلب ممکن است افردا غریبه را گاز بگیرند در نتیجه به آموزش نیاز دارند. این سگ بانمک، به ندرت پارس می کند و برای فضای آپارتمانی مناسب است.

کاتن دتویلیر (Coton de Tulear)

سگ آپارتمانی نژاد کاتن دتویلیر

سگ کاتن دتویلیر، سگ بسیار سازگاری است که به سرعت خود را با شرایط زندگی جدید وفق می دهد. آنها بسیار شاد و بازیگوش هستند و زمان زیادی را به بازی کردن سپری می کنند. با سگ ها و گربه ها به راحتی ارتباط برقرار می کنند. وزن این سگ بین 5/4 تا 6 کیلوگرم است و قد او بین 20 تا 30 سانتی متر می باشد. در نتیجه جزو یکی از سگ های کوچک آپارتمانی به شمار می آیند.

مطالعه بیشتر: 23 غذای ممنوعه و سمی برای سگ ها + عوارض مصرف

لهاسا آپسو (L hasa Apso)

سگ آپارتمانی نژاد لهاسا آپسو

چهره بامزه و خاص سگ لهاسا آپسو او را محبوب و دوست داشتنی کرده است. جثه کوچکی دارند و وزنشان بین 5 تا 8 کیلوگرم است. با اینکه سطح انرژی آنها بسیار بالا است اما نیاز به ورزش کمی دارند. شدت ریزش موی خیلی کمی دارند و بسیار وفادار هستند. این ویژگی ها، سگ لهاسا آپسو را به یک سگ مناسب با شرایط آپارتمانی تبدیل کرده است.

فاکس تریر (Fox Terrier)

سگ آپارتمانی نژاد فاکس تریر

سگ فاکس تریر به نسبت سایر سگ های آپارتمانی، جثه بزرگ تری دارد. وزن او بین 7 تا 9 کیلوگرم است و قدی بیش از 38 سانتی متر دارد. علاقه زیادی به غذا خوردن دارند و بسیار پرانرژی هستند. نسبت به صاحب خود وفادار هستند و به راحتی آموزش می پذیرند.

سخن آخر

لیستی که در اختیار شما قرار داده شد همگی نژادهای سگ های آپارتمانی هستند که شما می توانید با توجه به علاقه خودتان و فضای آپارتمانتان یکی از آنها را انتخاب کنید. صرف نظر از نژاد سگ ها، همه آنها به ورزش، اجتماعی شدن و محبت نیاز دارند و این وظیفه شما است که امکانات لازم را برای او فراهم کنید.

سوالات متداول

آیا سگ هایی که در آپارتمان زندگی می کنند خوشحال هستند؟

سگ هایی که ورزش، تحرک و تغذیه مناسب دریافت می کنند، احساس خوشحالی می کنند به شرط اینکه شما زمان کافی را برای پیاده روی روزانه اختصاص دهید.

آیا زندگی کردن با یک سگ در آپارتمان سخت است؟

زندگی کردن با یک سگ کار سختی نیست فقط مراقبت های کافی احتیاج دارد. نظافت، تهیه غذا، پرهیز از غذای ممنوعه سگ، پیاده روی، تهیه محل خواب از جمله مواردی است که باید برای سگ خود فراهم کنید.

انواع بهترین نژادهای سگ آپارتمانی کدام اند؟

از بین 27 نژاد نام برده شده برخی از آنها جزو نژادهای برتر سگ های آپارتمانی هستند. پامرانین، شیتزو، لهاسا آپسو، بولداگ و چی هواهوا از جمله نژادهای برتر هستند و دلیل آن هم نیاز کم به ورزش و بی صدا بودن است.

بی صداترین نژاد سگ آپارتمانی کدام اند؟

بولداگ، باسنجی و هاوانیز


کد مطلب : 1511
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک

مطالب آموزشی

ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
 آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
شیوه ثبت غرفه  در رایانه
شیوه ثبت غرفه در رایانه
 آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
 آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه
آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه

سایر مقالات

چگونه در خانه بلدرچین پرورش دهیم؟ نکات کلیدی و اصول اولیه
چگونه در خانه بلدرچین پرورش دهیم؟ نکات کلیدی و اصول اولیه
سگ نگهبان: همه آنچه باید درباره تربیت و آموزش بدانید!!
سگ نگهبان: همه آنچه باید درباره تربیت و آموزش بدانید!!
آنچه در مورد پودر جوجه لازم است بدانید!!!
آنچه در مورد پودر جوجه لازم است بدانید!!!
انواع نژاد سگ شیتزو چیست؟ معرفی 8 نوع نژاد سگ پاکوتاه شیتزو
انواع نژاد سگ شیتزو چیست؟ معرفی 8 نوع نژاد سگ پاکوتاه شیتزو
راهنمای جامع نگهداری سگ ساموید (از نگهداری تا نکات تغذیه)
راهنمای جامع نگهداری سگ ساموید (از نگهداری تا نکات تغذیه)
بهترین غذای سگ شیتزو چیست؟ + لیست غذای خانگی برای سگ شیتزو
بهترین غذای سگ شیتزو چیست؟ + لیست غذای خانگی برای سگ شیتزو
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک
همه چیز درباره نگهداری سگ شیتزو
همه چیز درباره نگهداری سگ شیتزو
تغذیه سگ پامرانین: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
تغذیه سگ پامرانین: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
چگونه سگ پامرانین خود را تربیت کنیم: نکات و ترفندها
چگونه سگ پامرانین خود را تربیت کنیم: نکات و ترفندها

سایر اخبار

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
 ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آرشیو مطالب