معرفی 12 نژاد عروس هلندی + ویژگی آن ها

معرفی 12 نژاد عروس هلندی + ویژگی آن ها
عروس هلندی دارای نژادهای متنوعی است که در این مقاله به معرفی 12 تا از بهترین نژادهای عروس هلندی (آلبینو، خاکستری، دارچینی و...) + عکس و ویژگی هرکدام پرداختیم.

آیا تا به حال به زیبایی ‌ها و تنوع رنگی عروس هلندی ‌ها دقت کرده ‌اید؟ این پرندگان کوچک و دوست ‌داشتنی با جثه ‌ای کوچک و شخصیتی بزرگ، یکی از محبوب ‌ترین حیوانات خانگی در جهان هستند. از پرهای زیبا و رنگارنگ گرفته تا صدای دلنشین و رفتارهای اجتماعی، عروس هلندی ‌ها قلب هر علاقه ‌مندی به پرندگان را به دست می ‌آورند. اما آیا می ‌دانستید که عروس هلندی ‌ها دارای انواع نژادهای مختلف با ویژگی‌ های منحصر به فرد هستند؟ در این مقاله، با انواع نژادهای عروس هلندی آشنا خواهیم شد و ویژگی‌ های خاص هر کدام را بررسی خواهیم کرد. اگر به دنیای شگفت ‌انگیز این پرندگان زیبا علاقه ‌مند هستید، با ما همراه باشید.

بهترین نژادهای عروس هلندی کدامند؟

نژادهای عروس هلندی

عروس هلندی یکی از محبوب ترین پرندگان زینتی است و تقریبا به اندازه مرغ عشق طرفداران خود را دارد. این پرنده دارای نژادهای مختلفی است که هرکدام از آن ها ویژگی و جذابیت خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی نژادهای برتر عروس هلندی میپردازیم.

عروس هلندی خاکستری؛ معروف ترین نژاد

عروس هلندی خاکستری

عروس هلندی خاکستری (gray Cockatiel) یکی از نژادهای اصلی و شناخته شده عروس هلندی است که به عنوان عروس هلندی نرمال گری نیز شناخته می شود. پرهای این عروس هلندی از خاکستری تیره شروع شده و تا خاکستری روشن ادامه دارد. روی پرهای بال و دم این عروس هلندی رنگ های خاکستری و سفید به چشم میخورد.

عروس هلندی خاکستری از معروف ترین و پر جمعیت ترین نژاد این پرنده است که معمولا رنگ صورت و تاج آن ها سفید یا زرد است. تعیین جنسیت عروس هلندی در این نژاد نسبتا دشوار است؛ چراکه ظاهر نر و ماده عروس هلندی کاملا مشابه یکدیگر است و شاید تنها تفاوت آن ها در پرهای صورت است که نوع ماده آن دارای رنگ خاکستری است.

عروس هلندی خاکستری به دلیل طبیعت دوستانه و اجتماعی که دارد، طرفداران بسیار زیادی دارد. آن ها پرندگانی باهوش، بازیگوش و کنجکاو هستند که به سرعت با صاحبان خود رابطه صمیمی برقرار می کنند. همچنین صدای دلنشین و ملودی های زیبایی که این پرنده تولید می کند برای بسیاری از علاقه مندان به پرنده، جذاب است.

عروس هلندی مرواریدی یا گل باقالی

عروس هلندی مرواریدی

عروس هلندی مرواریدی از دیگر نژادهای برتر عروس هلندی است که دلیل نامگذاری آن، پرهایی است که بسیار شبیه به مروارید است. پرهای عروس هلندی مرواریدی دارای الگوی خاص و زیبا از رنگ های سفید و خاکستری است که ظاهر زیبا و جذابی به عروس هلندی میبخشد.

جنسیت نر عروس هلندی مرواریدی دارای صورت زرد روشن با لکه های نارنجی در اطراف گوش ها هستند در حالی که عروس هلندی مرواریدی ماده صورتی خاکستری داشته و لکه های نارنجی آن بسیار کمرنگ است.

همچنین عروس هلندی مرواریدی رفتار اجتماعی و دوستانه با صاحب خود دارد که باعث شده علاقه بسیار زیادی به بازی کردن و تعامل داشته باشد و به سرعت با محیط خود سازگار شود.

عروس هلندی نژاد لوتینو

عروس هلندی لوتینو

یکی دیگر از نژادهای عروس هلندی که تقریبا بین طرفداران این پرنده از محبوبیت بالایی برخوردار است، نژاد لوتینو می باشد. پرهای سفید، پاهای صورتی و گونه های نارنجی از بارزترین مشخصات این نژاد است. لازم به ذکر است که در ظاهر عروس هلندی لوتینو هیچ اثری از رنگ خاکستری وجود ندارد و دلیل آن را هم می توان جهش ژنتیکی این نژاد نام برد.

عروس هلندی لوتینو چشمان خاصی به رنگ قرمز یا صورتی دارند که دلیل آن عدم وجود رنگدانه تیره در چشم آن ها می باشد. در برخی عروس هلندی هایی که از جهش لوتینو و دارچینی به دنیا می آیند، وجود طاسی در پشت سر آن ها امری طبیعی تلقی می شود.

عروس هلندی نژاد ابلق (دو رنگ)

عروس هلندی ابلق

آیا تا به حال کلمه ابلق به گوشتان خورده است؟ معنی این کلمه چیست؟ جالب است که بدانید در لغت نامه معنی کلمه ابلق دو رنگ می باشد؛ بنابراین عروس هلندی ابلق هم همانطور که از نامش پیداست به معنی دو رنگ است. عروس هلندی ابلق بیش از نیمی از بدنش به رنگ زرد است و تنها قسمتی کوچکی از روی بال هایش خاکستری است. جالب است بدانید که بین ابلق نر و ماده تفاوت چندانی وجود ندارد و برای تشخیص جنسیت باید به دامپزشک مراجعه کنید.

نژاد ابلق عروس هلندی بسیار بازیگوش و باهوش است تا جایی که با انجام برخی تمارین می تواند به سادگی صداها و کلمات را تقلید کند و رفتار اجتماعی و دوستانه با اطرافیانش دارد.

عروس هلندی نقره ای

عروس هلندی نقره ای

عروس هلندی نقره ای دارای پرهایی به رنگ نقره ای است که همراه با الگوهای سفید برروی بال ها و دم، ظاهر جذاب و زیبایی خواهند داشت. صورت نرها در عروس هلندی نقره ای به رنگ زرد روشن است و ماده ها صورتی نقره ای دارند که کمی تیره تر بوده و مایل به خاکستری است. همچنین چشم های عروس هلندی نقره ای معمولا تیره است که با رنگ پرهایش تضاد جذابی ایجاد می کند.

عروس هلندی نقره ‌ای به دلیل ظاهر زیبا و شخصیت دوستانه ‌ای که دارد، یکی از انتخاب ‌های برتر برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی است. این نژاد می ‌تواند همراهی جذاب و دوست‌ داشتنی برای هر خانه ‌ای باشد و با طبیعت شاداب خود، لحظات خوشی را برای صاحب خود به ارمغان بیاورد.

عروس هلندی صورت سفید

عروس هلندی صورت سفید

عروس هلندی صورت سفید یکی از نژادهای بسیار جذاب و خاص عروس هلندی است که به خاطر ظاهر متفاوت و زیبایش بسیار محبوب است. این عروس هلندی دارای پرهای خاکستری تیره تا متوسط است و تفاوت عمده آن با سایر نژادها، فقدان و نبود رنگ زرد و نارنجی است در پرهای آن است. همچنین صورت این نژاد کاملا سفید است که جلوه خاص و زیبایی به پرنده میبخشد.

رنگ چشم های عروس هلندی صورت سفید کاملا تیره است و جلوه خاصی در صورت سفید رنگ آن ها دارد. همچنین جلب است که بدانید این نژاد توانایی تولید رنگدانه های قرمز و نارنجی را در پرهای خود ندارد.

عروس هلندی دارچینی یا سیامون

عروس هلندی دارچینی

شاید بتوان گفت در بین تمامی نژادهای عروس هلندی زیباترین رنگ ها مختص به نژاد دارچینی باشد. رنگ های خنثی و جذاب که حالت ماتی دارد می تواند پرهای جذابی به عروس هلندی هدیه کند. پرهای روی بال عروس هلندی دارچینی به رنگ زرد و قهوه خنثی است در حالی که صورت زیر پرهای بال، رنگ خاکستری بیشتری نمایان می شود.

چشم های عروس هلندی دارچینی دارای هاله قرمز است و پرهای سفید صورتشان نیز گاها به رنگ زرد است.

عروس هلندی صورت زرد

عروس هلندی صورت زرد

عروس هلندی صورت زرد در ظاهر شباهت بسیار زیادی به عروس هلندی خاکستری دارد که بالاتر درباره آن توضیح دادم و صورت آن ها به جای نارنجی، زرد رنگ است و همچنین برروی سر خود تاج هایی به رنگ زرد دارند. جالب است که بدانید بدن عروس هلندی صورت زرد کاملا خاکستری بوده و هیچ رنگ اضافه تری ندارد.

عروس هلندی نژاد زمردی (زیتونی)

یکی از نژادهایی که یافتن آن در طبیعت و فضای بیرون تقریبا غیر ممکن است، عروس هلندی زمردی است. عروس هلندی زمردی جزو نژادهایی است که تنها در پرورشگاه های مخصوص یافت می شود. این پرنده به نژاد خاکستری شباهت زیادی دارد اما به دلیل جهش ژنتیکی که دارد ملانین و رنگدانه های بدنش کاهش یافته و باعث شده و پرهای بدن آن به زنگ سبز زیتونی درآمده است. این هاله بسیار روشن است و یا کاملا زیتونی رنگ است.

عروس هلندی نژاد آبی (بلو)

عروس هلندی نژاد آبی به طور کامل سفید است اما در دم آن ها معمولا لکه های آبی وجود دارد. نژاد آبی عروس هلندی بسیار کمیاب هستند و هیچ رنگ زرد، نارنجی یا خاکستری روی صورتشان ندارند.

عروس هلندی نژاد پلاتین

عروس هلندی نژاد پلاتین یکی از نژادهای خاص و زیبا از خانواده عروس هلندی ‌ها است که به خاطر رنگ‌ های زیبا و متالیکش مورد توجه قرار می‌گیرد. عروس هلندی نژاد پلاتین دارای پرهایی به رنگ نقره ‌ای تا پلاتینیوم است. این رنگ‌ های متالیک و براق جلوه ‌ای خاص و جذاب به این نژاد می ‌بخشند. ترکیب رنگ ‌ها معمولاً به صورت نقره ‌ای روشن با تنالیته ‌های سفید و خاکستری است.

نژاد آلبینو؛ کمیاب ترین نژاد عروس هلندی

عروس هلندی آلبینو

نژاد آلبینو، یکی از کمیاب ترین و نادرترین عروس هلندی موجود در جهان است که پرهای یکدست سفید و زیبایی دارد. عروس هلندی آلبینو با بدنی سفید و بدون هیچگونه لکه ای در میان تمامی پرندگان میدرخشد و چشم های قرمز و پاهای صورتیش، آن را بیش از پیش خواستنی تر و دلرباتر می کند.

گران ترین نژاد عروس هلندی

بدون شک نژادی که کمیاب است و در عین حال تقاضای بالاتری برای نگهداری آن باشد، گران تر خواهد بود. نژاد آلبینو، یکی از نژادهای کمیاب در عروس هلندی است که به دلیل کمیاب بودن، زیبایی و سفیدی که دارد، گران ترین نژاد در بین عروس هلندی ها شناخته می شود.

نگهداری از عروس هلندی

عروس هلندی جزو پرندگانی است که برای نگهداری از آن باید دقت و وسواس بسیار زیادی به خرج دهید. تهیه قفس برای نگهداری از آن ها اولین قدم برای پرورش عروس هلندی در منزل است. در مرحله بعدی توجه به تغذیه عروس هلندی و از آن مهم تر، غذاهای تقویت کننده عروس هلندی از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید غذاهایی که برای عروس هلندی مناسب است را تهیه کنید تا پرنده شما بدون هیچگونه مشکلی رشد کند. توجه داشته باشید تا از غذاهای ممنوعه عروس هلندی مانند حبوبات خام، هسته میوه ها و غذاهای چرب به عروس هلندی دلبندتان ندهید؛ چراکه سبب بروز مشکلات گوارشی خواهد شد.

جمع بندی

عروس هلندی‌ ها با نژادهای متنوع و جذاب خود، از جمله نژادهای خاکستری، مرواریدی، لوتینو، نقره ‌ای، صورت سفید، صورت زرد و پلاتین، انتخابی ایده ‌آل برای علاقه ‌مندان به پرندگان خانگی هستند. هر یک از این نژادها ویژگی ‌های ظاهری و شخصیتی منحصر به فردی دارند که می‌ تواند بر اساس سلیقه و نیازهای شما انتخاب شود. این پرندگان با طبیعت دوستانه، اجتماعی و بازیگوش خود، همراهان فوق‌العاده ‌ای هستند و با صدای دلنشین و ملودی ‌های زیبای خود، لحظات خوشی را برای صاحبانشان به ارمغان می ‌آورند. نگهداری و توجه مناسب به این پرندگان می ‌تواند به حفظ شادی و سلامت آن ‌ها کمک کرده و تجربه ‌ای لذت‌ بخش برای شما ایجاد کند.


کد مطلب : 1484
معرفی 12 نژاد عروس هلندی + ویژگی آن ها

مطالب آموزشی

ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
 آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
شیوه ثبت غرفه  در رایانه
شیوه ثبت غرفه در رایانه
 آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
 آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه
آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه

سایر مقالات

چگونه در خانه بلدرچین پرورش دهیم؟ نکات کلیدی و اصول اولیه
چگونه در خانه بلدرچین پرورش دهیم؟ نکات کلیدی و اصول اولیه
سگ نگهبان: همه آنچه باید درباره تربیت و آموزش بدانید!!
سگ نگهبان: همه آنچه باید درباره تربیت و آموزش بدانید!!
آنچه در مورد پودر جوجه لازم است بدانید!!!
آنچه در مورد پودر جوجه لازم است بدانید!!!
انواع نژاد سگ شیتزو چیست؟ معرفی 8 نوع نژاد سگ پاکوتاه شیتزو
انواع نژاد سگ شیتزو چیست؟ معرفی 8 نوع نژاد سگ پاکوتاه شیتزو
راهنمای جامع نگهداری سگ ساموید (از نگهداری تا نکات تغذیه)
راهنمای جامع نگهداری سگ ساموید (از نگهداری تا نکات تغذیه)
بهترین غذای سگ شیتزو چیست؟ + لیست غذای خانگی برای سگ شیتزو
بهترین غذای سگ شیتزو چیست؟ + لیست غذای خانگی برای سگ شیتزو
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک
معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک
همه چیز درباره نگهداری سگ شیتزو
همه چیز درباره نگهداری سگ شیتزو
تغذیه سگ پامرانین: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
تغذیه سگ پامرانین: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
چگونه سگ پامرانین خود را تربیت کنیم: نکات و ترفندها
چگونه سگ پامرانین خود را تربیت کنیم: نکات و ترفندها

سایر اخبار

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
 ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آرشیو مطالب