حقایقی در مورد سگ گلدن رتریور (انواع نژاد، ظاهر، رفتار و نگهداری)

حقایقی در مورد سگ گلدن رتریور (انواع نژاد، ظاهر، رفتار و نگهداری)
معرفی نژاد سگ گلدن رتریور و بیان تاریخچه، انواع نژاد، بیماری، خصوصیات ظاهری و رفتاری، تغذیه و نگهداری و تربیت آن + رابطه او با کودکان و دیگر حیوانات خانگی

گلدن رتریور یک نژاد با جثه متوسط از اسکاتلند است که به طبیعت ملایم و پوشش طلایی ابریشمی خود شناخته شده است. خلق و خوی محبت آمیز و بازیگوش گلدن آنها را به حیوانات خانگی عالی برای افراد و خانواده ها تبدیل کرده است. آنها بسیار باهوش بوده و حتی به عنوان سگ پرستار نیز معروف هستند. در اینجا می خواهیم به طور کامل به معرفی این سگ محبوب و پرطرفدار بپردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا تمام نکات لازم در این زمینه را بیان کنیم.

تاریخچه سگ گلدن رتریور

تاریخچه نژاد سگ گلدن رتریور

گلدن رتریورها از نوادگان اولین گلدن هایی هستند که اواسط دهه 1800 در کشور اسکاتلند پرورش یافته اند. آنها از ترکیب نژاد واتر اسپانیل، بلاد هاند و رتریور زرد رنگ به وجود آمده است. در طول 200 سال گذشته، گلدن رتریورها به عنوان سگ های خانگی پرورش یافته اند.

خصوصیات ظاهری سگ گلدن رتریور

خصوصیات ظاهری سگ گلدن رتریور

قد نر

58 تا 61 سانتی متر

قد ماده

55 تا 57 سانتی متر

وزن نر

29 تا 34 کیلوگرم

وزن ماده

25 تا 29 کیلوگرم

طول عمر

10 تا 12 سال

سازگاری با حیوانات

گربه، کودکان، سگ و خانواده

سطح انرژی

بالا

رنگ

کرمی، طلایی و زرد

گلدن رتریورهای نر بالغ 30 تا 34 کیلوگرم وزن داشته و ماده های آن 25 تا 29 کیلوگرم وزن دارند. رنگ آنها از طلایی روشن تا کرم و طلایی تیره متغیر است و هیکل آنها می تواند چاق یا لاغر باشد. سگ گلدن قدرتمند راه می روند

انواع نژاد سگ گلدن رتریور

انواع نژاد سگ گلدن رتریور

به طور کلی همگی گلدن رتریور هستند اما به سه گروه و زیر دسته تقسیم می شوند:

گلدن رتریور آمریکایی

گلدن رتریور آمریکایی دارای پوشش طلایی رنگ تیره با سایه های طلایی متفاوت است. انرژی این نژاد نسبت به سایر نژادهای گلدن رتریور بیشتر است و برای خانواده های جوان که می توانند زمان بیشتری برای بازی با آنها اختصاص دهند، مناسب است.

گلدن رتریور کانادایی

گلدن رتریور کانادایی کاملا مشابه نژاد آمریکایی بوده زیرا آنها نیز با پوشش طلایی تیره هستند اما موهای آنها در ناحیه گردن، پشت ساق پا و دم نسبت به سایر نژادها کمتر است.

گلدن رتریور انگلیسی

اگرچه گلدن رتریور انگلیسی بسیار شبیه به گلدن رتریور آمریکایی است اما تفاوت های کوچکی دارد. این نژاد به رنگ کرم است و قد آنها کوتاه تر می باشد.

خصوصیات رفتاری سگ گلدن رتریور

خصوصیات رفتاری سگ گلدن رتریور

گلدن رتریور بسیار مهربان و اجتماعی بوده و با بازی کردن، سرگرم می شود. آنها می توانند سگ پلیس یا یک سگ امنیتی باشند اما در حالت کلی نژاد مناسبی برای سگ نگهبان نیستند زیرا شخصیت گلدن ها بسیار مهربان است. گلدن رتریور به سگ پرستار نیز معروف است زیرا بسیار علاقه مند به کمک کردن به افراد نابینا، ناشنوا و معلول هستند و حتی برای افراد سالمند و افسرده انتخاب مناسبی است زیرا به خوبی آنها را سرگرم می کند.

همانند سایر نژادها، در تولگی بسیار شاد و پرانرژی هستند اما با افزایش سن، آرام تر و مطیع تر می شوند. گلدن رتریور یکی از بهترین نژادهای سگ های آپارتمانی است که به دلیل شخصیت دوست داشتنی، از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد.

نحوه نگهداری از سگ گلدن رتریور

نحوه نگهداری از سگ گلدن رتریور

نظافت سگ گلدن رتریور

ریزش مو در این نژاد بالا است زیرا یک پوشش ضخیمی دارند که در فصل های بهار و پاییز، شدت ریزش افزایش می یابد. روزانه آنها را شانه بزنید تا از گره خوردنشان جلوگیری شود و این یک راهکاری برای کاهش ریزش مو روی مبل و فرش خانه شما می باشد. حداقل یکبار در ماه به حمام ببرید و یک یا دوبار در ماه کوتاهی ناخن ها باید انجام شود. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان سگ گلدن، حداقل دو یا سه بار در هفته مسواک زدن فراموش نشود.

در سگ های گلدن احتمال رشد باکتری و قارچ در گوش هایشان وجود دارد. اگر متوجه بوی بد در گوش های آنها شدید با یک گوش پاک کن آن را تمیز کنید تا از عفونت جلوگیری شود.

تغذیه سگ گلدن رتریور

غذای سگ گلدن رتریور

برای حفظ سلامتی و انرژی سگ های گلدن، لازم است که یک برنامه غذایی متعادل و سالم داشته باشید. غذاهایی که بر پایه گوشت هستند مانند گوشت بوقلمون، بره و مرغ جزو غذاهای مفید و مورد علاقه آنها می باشد. تا هفت ماهگی، سگ گلدن باید پروتئین کافی مصرف کند تا رشد خوبی داشته باشد.

از غذاهای ممنوعه سگ ها آگاهی کافی داشته باشید و از مصرف آنها برای سگ گلدن خوبی خودداری کنید. غذای سگ که به صورت آماده در فروشگاه ها موجود می باشد نیز مفید است زیرا آنها با توجه به سن و نژاد سگ شما تهیه شده اند و می توانند تامین کننده نیازهای آنها باشند.

اغلب گلدن ها به ذرت یا گندم حساسیت دارند و هضم این کربوهیدرات ها برایشان سخت است پس ترجیحا از قرار دادن آنها در وعده های غذایی سگ خود بپرهیزید. سبزیجات جایگزین خوبی برای غلات است به طور مثال سیب زمینی پخته شده، نخود فرنگی، لوبیای پخته شده و کرفس پر از ویتامین و مواد معدنی برای آنها می باشد.

مطالعه بیشتر: گیاهان آپارتمانی سمی و کشنده برای سگ ها را بشناسید!

تربیت سگ گلدن رتریور

تربیت سگ گلدن رتریور

اولین قدم پس از ورود این موجود دوست داشتنی به منزل، انتخاب اسم سگ مناسب برای او می باشد. روزانه چندین بار نام او را تکرار کنید تا با اسم خود آشنا شود. پس از آن، آموزش ها شروع می شود. آموزش دستشویی سگ جزو آموزش های اولیه محسوب می شود. یک فضایی از منزل را انتخاب کنید و با حوصله و آرامش به او یاد دهید که یک مکان مشخص برای آن وجود دارد. اگر در روزهای اول خطایی از او سر زد از خشم و برخورد تند اجتناب کنید زیرا منجر به استرس و اضطراب سگ شما خواهد شد.

سگ گلدن نیاز به ورزش و فعالیت دارد. در طول روز زمان کافی برای او اختصاص دهید. یک پیاده روی در پارک به مدت 20 دقیقه او را شاد و سرحال نگه می دارد. برای سگ خود وسایل بازی (لوازم تزئینی حیوانات خانگی) تهیه کنید. بازی کردن با یک توپ برای او بسیار لذت بخش است. همچنین هنگام بازی با او و آموزش، از تشویقی سگ استفاده کنید تا سگ شما با انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشد.

سگ نژاد گلدن رتریور بسیار باهوش بوده و برای کار به عنوان نیروی پلیس نیز آموزش داده می شود. از آنجایی که به سگ پرستار نیز معروف هستند، آنها برای کمک به افراد سالمند، نابینا و ناشنوا نیز تربیت می شوند.

مطالعه بیشتر: معرفی 27 نژاد سگ های آپارتمانی کوچک

بیماری های سگ گلدن رتریور

بیماری سگ گلدن رتریور

بسیاری از بیماری های سگ گلدن قابل پیشگیری است و آگاهی از اقدامات لازم جهت پیشگیری، سلامتی سگ شما را تضمین می کند البته برخی از بیماری ها ژنتیکی هستند.

دندان درد

80% سگ های خانگی با مشکل دندان درد مواجه هستند و این مشکل برای نژاد گلدن از سایر نژادها بیشتر است. در صورت تجمع غذا روی دندان ها برای طولانی مدت می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها شود و حتی عفونت لثه را نیز به همراه داشته باشند. مهم ترین اقدام لازم جهت پیشگیری، مسواک زدن به صورت منظم است.

عفونت

گلدن رنریورها مانند اغلب سگ ها مستعد عفونت های باکتریایی و ویروس ها هستند. بیماری هایی مانند پارو ویروس، هاری و دیستمپر از جمله بیماری های عفونتی هستند که امکان ابتلا برای آنها وجود دارد. بسیاری از این بیماری های عفونی از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند.

چاقی

چاقی می تواند یک مشکل جدی در سلامتی گلدن رتریورها باشد که در صورت عدم توجه به آن، احتمال مشکلاتی همچون مشکلات مفصلی، اختلالات متابولیک و گوارشی، کمر درد و بیماری قلبی وجود دارد. هنگامی که معصومانه به چشمان شما خیره شده و از غذایی که در حال مصرف آن هستید می خواهد، ورزش، بازی و نوازش را جایگزین غذا دادن بیش از حد به او کنید.

انگل

همه انواع کرم ها و حشرات می توانند به بدن گلدن شما از داخل و خارج حمله کنند. از کک و کنه گرفته تا کنه گوش که می تواند گوش سگ شما را آلوده کند. کرم ها از روش های مختلفی مثل نوشیدن آب آلوده، مصرف گوشت ناسالم، راه رفتن روی خاک آلوده و نیش زدن توسط پشه های آلوده به بدن سگ شما منتقل شود. بنابراین به طور منظم او را بررسی کنید تا در صورت ابتلا، از پیشروی آن جلوگیری کنید.

بیماری های ژنتیکی

برخی از بیماری ها وجود دارند که به صورت ژنتیکی در سگ های گلدن وجود دارند مانند سرطان، نفخ معده، مشکلات مفصلی، آب مروارید، دیستیکیازیس و آتوپی (آلرژی که با خارش پوست همراه است).

ارتباط سگ گلدن رتریور با کودکان چگونه است؟

رابطه سگ گلدن رتریور با کودکان

کودکان به طور طبیعی عاشق داشتن حیوانات خانگی هستند و سگ ها یکی از حیوانات مورد علاقه آنها می باشد. سگ گلدن رتریور وفادار، ملایم و سرشار از انرژی کافی بوده و برای کودکان همراه خوبی است. در اینجا سه دلیل برای مناسب بودن نژاد سگ گلدن رتریور برای کودکان را آورده ایم که عبارتند از:

  • خلق و خوی آرام: گلدن رتریورها به رفتار ملایم و آرام خود شناخته شده اند. آنها با کودکان بسیار صبورانه رفتار می کنند. این نژاد جزو کم تهاجمی ترین نژاد سگ محسوب می شوند.
  • فعال و بازیگوش: یکی دیگر از دلایل مناسب بودن سگ گلدن برای کودکان و بچه ها این است که سطح انرژی و بازیگوشی آنها هم سطح انرژی کودکان است.
  • مهربان: گلدن ها عاشق نوازش هستند. آنها بسیار احساساتی هستند و زمانی که ببینند کسی از اعضای خانواده ناراحت است، با او همراهی و همدردی می کند. برای همین است که آنها به عنوان یک سگ درمانگر نیز شناخته شده اند.

ارتباط سگ گلدن با دیگر حیوانات چگونه است؟

رابطه سگ گلدن رتریور با حیوانات خانگی

در حالت کلی سگ گلدن رتریور نژاد سازگاری بوده و با اغلب حیوانات خانگی سازگار است اما اگر یک سگ گلدن رتریور در منزل دارید و می خواهید سگ دیگری را به اعضای خانواده خود اضافه کنید، نیازمند به یک برنامه ریزی اصولی هستید. ابتدا اسباب بازی های مورد علاقه سگ گلدن خود را کنار بگذارید تا سگ جدید به آن دسترسی نداشته باشد. این کار از درگیری احتمالی جلوگیری می کند. محل استراحت آنها از هم جدا باشد و هر کدام ظرف غذای مخصوص خودش را داشته باشد و در نهایت مطمئن شوید که هر دو واکسیناسیون شده باشند.  

حقایقی در مورد سگ گلدن رتریور

  • اولین تصویری که در اینستاگرام آپلود شد از یک سگ گلدن رتریور بود.
  • در سال 2020، گلدن رتریوری از ایالات متحده آمریکا توانست 6 توپ تنیس را در دهان خود نگه دارد.
  • بلندترین پارس ثبت شده توسط گلدنی از استرالیا ثبت شده است.
  • در حمله ترورستی که در شهر نیویورک اتفاق افتاد، سگ های گلدن مردم را نجات دادند.

کلام آخر

سگ گلدن رتریور یکی از محبوب ترین سگ های آپارتمانی است که به دلیل خلق و خوی مهربان و وفاداری مورد استقبال اغلب مردم برای نگهداری قرار گرفته و حتی افرادی که تجربه ای در نگهداری حیوانات خانگی ندارند نیز می توانند از آنها مراقبت کنند. در این مقاله سعی بر این بود تا تمام نکات و موارد لازم در مورد خصوصیات سگ گلدن رتریور را بیان کنیم و به معرفی کامل این سگ محبوب بپردازیم تا آگاهانه به نگهداری از آن بپردازید.


کد مطلب : 1521
حقایقی در مورد سگ گلدن رتریور (انواع نژاد، ظاهر، رفتار و نگهداری)

مطالب آموزشی

ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
 آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
شیوه ثبت غرفه  در رایانه
شیوه ثبت غرفه در رایانه
 آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
 آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه
آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه

سایر مقالات

راهنمای کامل سفر با سگ: نکات کلیدی برای سفر لذت بخش
راهنمای کامل سفر با سگ: نکات کلیدی برای سفر لذت بخش
کنه های سگ؛ علائم، عوارض و راه های مقابله
کنه های سگ؛ علائم، عوارض و راه های مقابله
معرفی 13 میوه برای سگ + میوه های ممنوعه سگ
معرفی 13 میوه برای سگ + میوه های ممنوعه سگ
با انواع قلاده سگ آشنا شوید: انتخاب مناسب برای هر نژاد!!
با انواع قلاده سگ آشنا شوید: انتخاب مناسب برای هر نژاد!!
اقدامات لازم جهت تربیت سگ برای دستشویی
اقدامات لازم جهت تربیت سگ برای دستشویی
معرفی 20 تا از خوشگلترین سگ دنیا + معیار تعیین زیبایی سگ
معرفی 20 تا از خوشگلترین سگ دنیا + معیار تعیین زیبایی سگ
راهنمای جامع خرید غذای سگ + معرفی برندهای باکیفیت
راهنمای جامع خرید غذای سگ + معرفی برندهای باکیفیت
 انار برای سگ مفید است یا ضرر دارد؟ + خواص آب انار و رب انار
انار برای سگ مفید است یا ضرر دارد؟ + خواص آب انار و رب انار
طول عمر سگ ها؛ عوامل موثر و راه های افزایش آن
طول عمر سگ ها؛ عوامل موثر و راه های افزایش آن
معرفی غذای توله سگ از یک ماهگی تا بلوغ
معرفی غذای توله سگ از یک ماهگی تا بلوغ

سایر اخبار

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
 ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آرشیو مطالب