نژاد سگ امریکن بولی چیست؟ چگونه او را تربیت کنیم؟

نژاد سگ امریکن بولی چیست؟ چگونه او را تربیت کنیم؟
امریکن بولی جیبی کوچک ترین گونه نوع آن است. میانگین ارتفاع برای نرهای جیبی بین 35 تا 43 سانتی متر و برای ماده ها بین 33 تا 40 سانتی متر می باشد. وزن امریکن بولی جیبی بین 13.5 تا 22.5 کیلوگرم است.

چه چیزی باعث شده که نژاد سگ امریکن بولی به یکی از نژادهای محبوب و پرطرفدار سگ در جهان تبدیل شده است؟ به خاطر سپردن چهره و بدن امریکن بولی کار سختی نیست! او یک سگ تنومند و عضلانی با قفسه سینه پهنی است ولی با قلبی مهربان و وفادار که بسیار اجتماعی می باشد و به راحتی می توانید از او در منزل مراقبت کنید. اگر سگی می خواهید که هم محافظ شما بوده و هم با مزه و عاشق بازی کردن باشد سگ امریکن بولی گزینه خوبی است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا گام به گام به معرفی خصوصیات ظاهری و رفتاری، انواع سگ امریکن بولی و نحوه تربیت این سگ خاص بپردازیم.

تاریخچه نژاد سگ امریکن بولی

تاریخچه نژاد سگ امریکن بولی

نژاد سگ امریکن بولی به عنوان زیرشاخه ای از سگ امریکن پیت بول تریر شناخته می شود. با این حال، تاریخچه نسبتا جالبی در باب شناخت این نژاد محبوب و جوان وجود دارد. نژاد سگ امریکن بولی در سال 1980 میلادی با ترکیبی از پرورش نژاد امریکن پیت بول تریر، امریکن استافورد شایر تریر و نژادهای مختلف بولداگ تکامل یافته است.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که هدف و مقصود پرورش دهندگان از اینکار چه بود؟ آنها می خواستند سگی با ویژگی های عضلانی چشمگیر ایجاد کنند که نمایانگر قدرت سگ باشد و از طرفی خلق و خوی دوستانه و مهربان داشته باشد که برای اولین بار در سال 2004 میلادی در آمریکا به رسمیت شناخته شد.

در نتیجه نژاد امریکن بولی کاملا متفاوت از امریکن پیتبول تریر است و نباید آن دو را یکی دانست زیرا هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. برخلاف امریکن پیتبول تریر که خشن و جسم بزرگ و ورزشکاری دارد، امریکن بولی بدنی کوچکتر و کمی عضلانی دارد و مهربان و باملایم است در نتیجه می توان به عنوان سگ خانگی از آن استفاده کرد.

خصوصیات ظاهری امریکن بولی

ظاهر (سر،پا و بدن) سگ امریکن بولی

امریکن بولی نسبت به اندازه خود این تصور را ایجاد می کند که قدرت بالایی دارد اما آنها یک سگ خانگی محسوب می شوند. در اینجا می خواهیم ظاهر و اعضای بدن یک امریکن بولی را برای شما معرفی کنیم:

سر

سر سنگین و پهن امریکن بولی نماینگر این نژاد است. عضلات صورت بسیار برجسته و عمیق می باشد. گوش ها بالای سر قرار گرفته و چشم ها در اندازه متوسط گاها به شکل دایره ای و گاها بیضی شکل است. رنگ چشم ها عسلی، قهوه ای و مشکی دیده می شود که رنگ چشم قرمز و آبی برای امریکن بولی قابل تایید نیست. پوزه آن کوتاه و کمی عریض است اما اختلالی در تنفسش ایجاد نمی کند و شکل آن کمی مربعی و کوتاه تر از جمجمه می باشد. بینی امریکن بولی بزرگ و با سوراخ های باز بوده و نوک آن نباید تیز باشد و همچنین آرواره ها نیز به خوبی مشخص شده اند.

گردن

امریکن بولی گردنی سنگین، عضلانی و کمی قوس دار دارد که گردن در قسمت شانه کمی عریض است. گردن آنها نباید خیلی باریک باشد زیرا این نشانه ضعیف بودن می باشد.

بدن

بدن امریکن بولی، حجیم و عضلانی است و قفسه سینه آن عریض و قوی می باشد که دنده ها به خوبی نماینگر هستند. پشت امریکن بولی عریض و محکم است و کمری پهن و کوتاه دارد. یک دم که به نسبت حجم بدنش کوتاه و کمی باریک است.

پا

پاهای امریکن بولی صاف نیستند و کمی قوس از قسمت ساعد دارند. اگرچه پاها کمی کوتاه اند اما بسیار محکم و قوی هستند.

سایز امریکن بولی

امریکن بولی جیبی، استاندارد، کلاسیک و XL

درست مانند سگ های دیگر، امریکن بولی ها نیز در طول زندگی به یک میزان رشد نمی کنند. رشد آنها معمولا در تولگی سریع تر است، یعنی زمانی که بیشترین تغییرات ظاهر می شود و بیشترین افزایش وزن مربوط به این دوره است تا زمانی که به بلوغ برسد که تغییرات کمتر می شود.

امریکن بولی در چهار نوع یافت می شود:

  • جیبی
  • استاندارد
  • کلاسیک
  • XL

همه سگ های امریکن بولی تا یک سالگی جزو استانداردها دسته بندی می شوند و سپس در دسته بندی خاص خود قرار می گیرند.

جدول قد و وزن سگ امریکن بولی از یک ماهگی تا یک سالگی:

سن

وزن(کیلوگرم)

قد(سانتی متر)

1ماهگی

3.6 تا 2.25

15 تا 10

2ماهگی

6.75 تا 3.6

22 تا 15

3ماهگی

11.25 تا 5.4

30 تا 20

4ماهگی

15.75 تا 7.2

35 تا 25

5ماهگی

2.25 تا 9

40 تا 30

6ماهگی

27 تا 13.5

45 تا 35

7ماهگی

31.5 تا 18

50 تا 40

8ماهگی

45 تا 22.5

55 تا 45

9ماهگی

54 تا 27

58 تا 50

10ماهگی

58.5 تا 31.5

58 تا 53

11ماهگی

63 تا 33.75

58 تا 53

12ماهگی

67.5 تا 36

58 تا 53

هنگامی که سگ امریکن بولی یک ساله شد، توله سگ شما باید به اندازه متوسط امریکن بولی برسد. آنها توده عضلانی زیادی خواهند داشت و به ساختار بدنی معمولی یک امریکن بولی دست خواهند یافت و تقریبا رشد سگ دیگر متوقف می شود. الان دیگر توله سگ شما یک سگ بالغ است!

در لیست زیر به شما کمک خواهیم کرد که نوع امریکن بولی را با توجه به مشخصات ظاهری آن تشخیص دهید:

جیبی

امریکن بولی جیبی کوچک ترین گونه نوع آن است. میانگین ارتفاع برای نرهای جیبی بین 35 تا 43 سانتی متر و برای ماده ها بین 33 تا 40 سانتی متر می باشد. وزن امریکن بولی جیبی بین 4.5 تا 9 کیلوگرم است.

علیرغم جثه کوچکشان، همچنان شکل بدنی قوی و عضلانی یک امریکن بولی را حفظ کرده اند.

استاندارد

سگ های امریکن بولی استاندارد، قدیمی ترین و معمولی ترین نوع امریکن بولی هستند. آنها برای اولین بار در دهه 1990 میلادی پرورش یافته اند. حجم عضلانی بیشتر، سر بزرگ و پاهای کمی کوتاه تر از پیتبول نشان دهنده وجه تمایز آنهاست. در امریکن بولی استاندارد قد و وزن هر دو برای نر و ماده آن متفاوت است.

ارتفاع امریکن بولی استاندارد نر 40 تا 53 سانتی متر و وزن آنها حدودا 40 کیلوگرم است و در مورد جنس ماده آن، قدی بین 38 تا 50 سانتی متر و وزنشان بین 18 تا 36 کیلوگرم می باشد.

کلاسیک

بسیاری از مردم امریکن بولی استاندارد و کلاسیک را با هم اشتباه می گیرند زیرا در نگاه اول کاملا مشابه به نظر می رسند. امریکن بولی های کلاسیک در همان محدوده قد امریکن بولی استاندارد قرار می گیرند ولی با وزن و حجم عضلانی کمتر.

XL

امریکن بولی سایز XL بزرگترین اندازه امریکن بولی است. این سگ ها در محدوده بالاتری از سگ های با جثه متوسط قرار می گیرند و برخی مردم آنها را نسبتا ترسناک می دانند.

امریکن بولی XL نر دارای ارتفاع 58 سانتی متر با وزنی بین 50 تا 67 کیلوگرم هستند! نوع ماده آن هم قدی بین 48 تا 55 سانتی متر و وزنی بین 45 تا 63 کیلوگرم دارد.

این نوع امریکن بولی با اینکه سایز بزرگی دارند اما چون دارای خلق و خوی ملایم تری هستند برای زندگی با انسان ها پرورش یافته اند زیرا بسیار اجتماعی هستند.

به ظاهر آن نگاه نکید زیرا یکی از مهربان ترین و با مزه ترین سگ های خانگی است! آنها شاد، اجتماعی و پر هیاهو هستند و دوست دارند تمام طول روز را بازی کنند و در بازی ها بسیار باهوشانه رفتار می کنند. در قبال صاحب خود کاملا مطیع و خوب هستند و با کسی که نمی شناسند تا زمانی که خطری آنها را تهدید نکند بسیار مهربان اند. امریکن بولی بسیار علاقه مند به جلب رضایت اطرافیان است و مشتاق است وقت خود را با عزیزانش سپری کند.

انسان ایده آل و مورد علاقه امریکن بولی چگونه است؟

انسان مورد علاقه امریکن بولی

سگ نژاد امریکن بولی به دنبال یک انسان وفادار و با اعتماد به نفس است. آنها علاقه مند به انسان هایی هستند که به اندازه کافی وقت برای آموزش و اجتماعی شدنشان می گذارند. آنها سگ هایی شاد و پر انرژی هستند و مشتاقند که با صاحب خود ورزش کنند و از آنجایی که بسیار باهوش اند، از بازی کردن به طوری که ذهن آنها را به چالش بکشد لذت می برند.

نیاز جسمانی سگ امریکن بولی چیست؟

ورزش و بازی با امریکن بولی

برای شاد و سالم ماندن، این سگ های قوی و مهربان نیاز به ورزش و بازی به اندازه کافی و منظم دارند زیرا اگر به نیازهای آنها توجه نشود، احساس بی حوصلگی و بی توجهی کرده و شروع به نشان دادن رفتار مخرب می کنند. هیچ وقت آنها را تنها در یک اتاق دربسته قرار ندهید و سگ خود را درست مثل یک کودکی تصور کنید که نیاز به توجه، مراقبت و وقت گذاشتن دارد.

آنها روزانه به یک ساعت فعالیت و به طور متوسط 20 کیلومتر پیاده روی در هفته نیاز دارند. یکی از بازی های مورد علاقه امریکن بولی دویدن و پریدن است.

چگونه یک امریکن بولی را تربیت کنیم؟

تربیت سگ امریکن بولی

تربیت سگ امریکن بولی

کارشناسان می گویند آموزش یک امریکن بولی بسیار چالش برانگیز است زیرا بسیار بازیگوش هستند. برای اینکه تمرکزتان را از دست ندهید، به عنوان یک صاحب سگ باید صبور باشید و آموزشتان به طور منظم باشد. همچنین به عنوان یک مربی بسیار مهم است که آرام، مطمئن و محکم اما همچنان عاشق باشید. قوانین خاص و روتین آموزش باید از پیش تعیین و مشخص شود تا حین آموزش دچار سردرگمی نشوید. وقت کافی را صرف آموزش قرار دهید تا ببینید که چه سریع یاد می گیرند.

درس اولیه در آموزش سگ امریکن بولی این است که به او یاد دهید نام خود را تشخیص دهد و از دستورات شما پیروی کند. مرحله دوم پس از آموزش درس اولیه آغاز می شود و حال باید برای او مشخص کنید زمانی که کار غلط و اشتباه انجام می دهد با "نه" گفتن شما آن را متوقف کند اما این کار را با ملایمت و به دور از خشونت انجام دهید.

پس از واکسینه شدن امریکن بولی می توانید او را به انسان ها و سگ های دیگر معرفی کنید.پیاده روی در پارک یا خیابان به رشد و اجتماعی شدن امریکن بولی کمک می کند.

با دادن تشویقی سگ مثل خوراکی و اسباب بازی که برایش جذاب باشد، نظر او را هنگام دستورهایی همچون "بیا" و "بشین" به خود جلب کنید. حتی اگر کارهایش را به درستی انجام نداد، اجازه ندهید که آنها احساس نا امیدی از شما کنند و همچنان از لحن شاد استفاده کنید زیرا سگ امریکن بولی هم مانند نژاد دیگری امکان مرتکب به خطا و اشتباه برایش وجود دارد. به یاد داشته باشید که جنبه دیگر آموزش شما، داشتن ارتباط موثر و بیشتر با سگ محبوبتان است.

چگونه از امریکن بولی مراقبت کنیم؟

مراقبت (غذا و حمام) سگ امریکن بولی

غذای مقوی و کافی

همه ما بهترین کیفیت زندگی را برای سگ هایمان می خواهیم و یک راه آن تهیه غذایی است که ارزش غذایی بالایی دارد. امریکن بولی ها به ویژه توله سگ ها، از غذا با چربی و پروتئین بالا، بیشترین سود را برای رشدشان خواهند برد و بهترین گزینه غذای سگ خام، آماده و خانگی است.

  • غذای سگ به صورت خام: از مزایاهای غذای خام این است که مواد شیمیایی مانند مواد نگهدارنده، رنگ های خوراکی، طعم دهنده و سایر مواد افزودنی که ممکن است در دراز مدت خطراتی را ایجاد کند، ندارد. گوشت ها، میوه و سبزیجات تازه سرشار از پروتئین، اسید آمینه و آنزیم هایی هستند که به افزایش سیستم ایمنی بدن و طول عمر و کاهش ابتلا به بیماری کمک می کنند. از طرفی غذای خام دندان ها را قوی تر و سالم تر می کند. از معایب غذای خام برای سگ می توان به امکان انتقال باکتری خطرناک به بدن سگ اشاره کرد.
  • غذای آماده سگ: دقیقا مانند زمانی که یک غذای از پیش بسته بندی شده یا کنسرو شده را برای خود می خرید و مواد تشکیل دهنده آن را از روی بسته بندی می خوانید برای سگ نیز باید همین کار را انجام دهید زیرا غذایش باید حاوی پروتئین، ویتامین و آنتی اکسیدان بالا باشد.
  • غذای خانگی سگ: اگر زمان و حوصله دارید تهیه غذای خانگی برای سگ امریکن بولی بهترین گزینه است زیرا شما می توانید ترکیبات آن را جوری مشخص کنید که سرشار از مواد مقوی برای سگ باشد. یکسری کتاب ها و مقاله ها در مورد دستورالعمل غذای خانگی برای سگ موجود است و می توانید مطالعه کنید.

تمیز و مرتب نگه داشتن

مرتب و تمیز نگه داشتن سگ امریکن بولی علاوه بر حفظ نظافت شخصی سگ، به مرور زمان تبدیل به یک عادت شده و ارتباط شما را با سگ محبوبتان بیشتر می کد و همچنین بیماری های عفونی و قارچی را از او دور میکند.

  • حمام کردن: این فعالیت در میان سگ ها مورد علاقه نبوده و امریکن بولی نیز از این امر مستثنی نیست فقط کافی است که سگ خود را حداقل یک بار در هفته حمام کنید تا به آن عادت کند. ممکن است دفعات اول کمی سخت باشد اما دست از تلاش برندارید.
  • مسواک زدن: در حال حاضر مسواک زدن جزو فعالیت های مورد علاقه سگ است. برای سگ امریکن بولی خود یک مسواک محکم و زیبا تهیه کنید و عادت به مسواک زدن به صورت روزانه را رواج دهید.
  • کوتاه کردن ناخن: این مهارت را باید دامپزشک یا آرایشگر سگ به شما آموزش دهد و بسیار مراقب باشید تا آن را به درستی انجام دهید زیرا در صورت آسیب دیدن ممکن است برای همیشه از اینکه ناخن هایش گرفته شود، متنفر شده و مقاومت کند.
  • تمیز کردن گوش: اینکار بهتر است بعد از هر بار حمام کردن انجام شود تا منجر به ایجاد باکتری و قارچ در گوش سگ امریکن بولی نشود.

رابطه امریکن بولی با کودکان چگونه است؟

امریکن بولی با کودکان

در ابتدا لازم است بگوییم مانند هر نژاد دیگری، هرگز سگ را با کودک تنها نگذارید خصوصا زمانی که سگ امریکن بولی به طور کامل آموزش ندیده است اما وقتی که اجتماعی شوند و به درستی آموزش ببینند همراهان فوق العاده ای برای کودکان خواهند شد زیرا امریکن بولی ها به رفتار مهربانانه با کودکان و بازی با آنها معروف هستند.

آیا سگ امریکن بولی از ارتباط با دیگر حیوانات خانگی لذت خواهد برد؟

رابطه امریکن بولی با حیوانات خانگی

در واقع سگ امریکن بولی از داشتن ارتباط با انسان ها بیشتر از حیوانات لذت می برد اما بسته به اجتماعی بودن و آموزش های انجام شده ممکن است رفتاری دوستانه با دیگر حیوانات خانگی از خود نشان دهد. اگر برای منزل یا باغ خود از سگ نگهبان (دوبرمن، ژرمن شپرد و بول ماستیف) نگهداری می کنید، در صورت آموزش و اجتماعی کردن او، می تواند به خوبی ارتباط برقرار کند البته اگر از توله سگ امریکن بولی نگهداری می کنید آموزش این فرآیند برای شما آسانتر خواهد بود.

امریکن بولی به چه بیماری هایی ممکن است مبتلا شود؟

بیماری های امریکن بولی

قطعا صاحب سگ بودن مسئولیت های خاص خودش را دارد و زمانی که سلامتی سگ شما به خطر می افتد، طبیعی است که دچار استرس و تنش شوید زیرا او قدرت بیان مشکلات خود را ندارد و دانستن آن کمی گیج کننده برای شما خواهد بود. در اینجا چند مشکل رایج که ممکن است سلامتی سگ شما را به چالش بکشد برایتان آورده ایم:

  • مشکلات معده: علائم بیماری گوارشی شامل اسهال، یبوست، ترشح بیش از حد آب دهان، درد شکم، از دست دادن اشتها و خونریزی است که به محض مشاهده هر کدام از علائم سریعا به دامپزشک مراجعه کنید که علت را بررسی نماید و درمان را شروع کند.
  • دیسپلازی آرنج: رشد غیر طبیعی مفصل آرنج می باشد که علائم آن راه رفتن لنگان، مشکلات مفصلی و درد آرنج است. سگ شما آرنج خود را رو به بیرون یا محکم به سمت بدن خود نگه می دارد. همچنین او ممکن است تنبل به نظر برسد و ترجیح دهد مدام در یک جا بشیند یا دراز بکشد. اگر دیدید که سگ شما هنگام راه رفتن می لنگد و تمام وزن خود را روی یک آرنجش می اندازد، به این معناست که در آرنج دیگرش درد دارد.
  • دیسپلازی هیپ: این یک بیماری بیشتر ژنتیکی است اما کنترل وزن می تواند علائم آن را مدیریت کرده و از بدتر شدن آن جلوگیری کند. زمانی که استخوان های لگن امریکن بولی سریع تر رشد می کنند، مفاصل شل شده و باعث درد و ناراحتی می شوند.
  • بیماری های مادر زادی قلبی: بیماری های قلبی مانند بیماری دریچه میترال نیز ماهیت ژنتیکی دارند اما در صورت چاقی اثرات آن را تشدید می کند. در نتیجه رژیم غذایی صحیح می تواند آن را کنترل کند.

آیا موارد دیگری نیز در مورد امریکن بولی لازم است که بدانیم؟

نگهداری امریکن بولی

نگهداری امریکن بولی

اکنون که تمام اصول اولیه را می دانید، تنها چیزی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا از لحاظ عاطفی برای نگهداری از سگ امریکن بولی آماده هستم؟

یک لیستی از چیزهایی که برای خرید نیاز دارید تهیه کنید که این لیست می تواند شامل غذا، لباس، وسایل شخصی، اسباب بازی و ... باشد و همچنین به روزرسانی و بالا نگه داشتن آگاهی و دانش خود در مورد سگ امریکن بولی ضروری است. داشتن هر سگی مسئولیت و وظایف خاصی را می طلبد که در مورد امریکن بولی نیز به همین صورت است و صاحب او باید یک فرد متعهد باشد.

سخن آخر

هدف ما از تهیه این مقاله، آگاهی کامل و در اختیار قرار دادن اطلاعات جامع و مفید در مورد سگ امریکن بولی برای شما بود تا در انتخاب سگ برای نگهداری راحت تر بتوانید انتخاب کنید و آمادگی داشته باشید. به عنوان نکته آخر و مهم در مورد این سگ خاص و بی نظیر اگر در آپارتمان و فضای بسته زندگی می کنید حتما روزانه او را به خارج از محیط بسته منزل ببرید تا همچنان روحیه شاد خود را حفظ کند.


کد مطلب : 1447
نژاد سگ امریکن بولی چیست؟ چگونه او را تربیت کنیم؟

مطالب آموزشی

ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با لپ تاپ در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
ویرایش قیمت آگهی ثبت شده با موبایل در سایت مرغابی
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
مرغابی، نمایشگاه مجازی کسب و کار ها (پلتفرم مرغابی)
 آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
آموزش نحوه ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با رایانه
شیوه ثبت غرفه  در رایانه
شیوه ثبت غرفه در رایانه
 آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن پلتفرم مرغابی در موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
ثبت آگهی در پلتفرم مرغابی با موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
آموزش نحوه ثبت نام در پلتفرم مرغابی در موبایل
 آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه
آموزش نحوه انتقال آگهی در اپلیکیشن مرغابی به غرفه

سایر مقالات

راهنمای کامل سفر با سگ: نکات کلیدی برای سفر لذت بخش
راهنمای کامل سفر با سگ: نکات کلیدی برای سفر لذت بخش
کنه های سگ؛ علائم، عوارض و راه های مقابله
کنه های سگ؛ علائم، عوارض و راه های مقابله
معرفی 13 میوه برای سگ + میوه های ممنوعه سگ
معرفی 13 میوه برای سگ + میوه های ممنوعه سگ
با انواع قلاده سگ آشنا شوید: انتخاب مناسب برای هر نژاد!!
با انواع قلاده سگ آشنا شوید: انتخاب مناسب برای هر نژاد!!
اقدامات لازم جهت تربیت سگ برای دستشویی
اقدامات لازم جهت تربیت سگ برای دستشویی
معرفی 20 تا از خوشگلترین سگ دنیا + معیار تعیین زیبایی سگ
معرفی 20 تا از خوشگلترین سگ دنیا + معیار تعیین زیبایی سگ
راهنمای جامع خرید غذای سگ + معرفی برندهای باکیفیت
راهنمای جامع خرید غذای سگ + معرفی برندهای باکیفیت
 انار برای سگ مفید است یا ضرر دارد؟ + خواص آب انار و رب انار
انار برای سگ مفید است یا ضرر دارد؟ + خواص آب انار و رب انار
طول عمر سگ ها؛ عوامل موثر و راه های افزایش آن
طول عمر سگ ها؛ عوامل موثر و راه های افزایش آن
معرفی غذای توله سگ از یک ماهگی تا بلوغ
معرفی غذای توله سگ از یک ماهگی تا بلوغ

سایر اخبار

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن قهرمانی کشور
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
دومین نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
سازمان شيلات ايران در خدمت تشكل هاي آبزي پروري/ افزايش توليد ميگو به 100 هزار تن
 ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
ایران در رده ۲۳ تولید شیر در جهان قرار دارد
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
افزایش تکثیر ماهی سفید در استان گیلان (رهاسازی بچه ماهی سفید در رودخانه چِلَوند آستارا)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته | ایران پلکس تهران ۱۴۰۳ (Iran Plex)
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
حذف مالیات بر ارزش افزوده عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
بیست و دومین نمايشگاه بين المللي تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته ایران – تبریز
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در بازار / مرغ کیلویی چند؟
آرشیو مطالب